SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

KURUS SIHAT, LANGSING MENAWAN SELEPAS BERSALIN

Wanita dan kecantikan sememangnya tidak dapat dipisahkan.. boleh saja diibaratkan seperti aur dengan tebing...  Ramai wanita yang san...




Wanita dan kecantikan sememangnya tidak dapat dipisahkan.. boleh saja diibaratkan seperti aur dengan tebing... Ramai wanita yang sanggup menghabiskan ribuan ringgit semata-mata untuk mendapatkan tubuh badan yang langsing dan menawan.
Berat badan akan menjadi isu yang sangat sensitif bagi sesetengah wanita.. Tanyalah mana-mana wanita, pastinya semua ingin kurus langsing dan menawan.. tak percaya? cuba tanya mereka... :D Saya pun tidak terkecuali.. 

Nasihat saya, pastikan anda memahami dengan jelas, apakah konsep utama dalam pelangsingan badan supaya anda tidak merasa TERTIPU dengan produk-produk pelangsingan yang terdapat di pasaran.

Sebenarnya untuk langsing dan menawan dengan sihat kita perlu ikuti 3 kaedah ini, iaitu:

"BAKAR, BUANG & BINA"

#1 : BAKAR 
Ambilah LECITHIN atau OMEGA GUARD Shaklee
Fungsinya : bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol




#2 : BUANG

Ambilah ALFALFA atau HERB LAX shaklee. Fungsinya: membuang lemak, toksin dalam badan


#3 : BINA

Ambilah CINCH SHAKE atau SOY PROTEIN (ESP) shaklee. Fungsinya: bina otot, elak kulit menggelebeh lepas berat badan turun.



BERIKUT MERUPAKAN LANGKAH YANG PALING TEPAT UNTUK MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN LEBIH BERKESAN:

LANGKAH PERTAMA: DETOX
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar (najis). Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Produk Shaklee yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. 
Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit atau masih menyusukan anak, boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit dan inginkan kesan yang lebih cepat.

LANGKAH KEDUA: MEMECAHKAN LEMAK

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard

Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak dan menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah. Seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Untuk makluman, Lecithin ni tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. 

Omega Guard pun turut membantu dalam proses memecahkan lemak dan mencegah obesiti. Omega juga dapat mengawal obesiti, merendahkan kolesterol bagi fungsi pengurusan berat badan. EPA dan DHA di dalam Omega Guard boleh merendahkan lemak dalam darah. 

LANGKAH KETIGA: MEMBINA OTOT

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot agar bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak tapi gantikan dengan Energizing Soy Protein / MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Cinch shake ada dalam 3 perisa Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte.. boleh sesuaikan ikut citarasa masing-masing.

Kenapa perlu mengambil protein? 

Apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.

TIPS PENTING:

Program pengurusan berat badan adalah berbeza dengan diet yang extreme. walau apa jua cara, pastikan pemakanan yang betul dan sihat, kurangkan karbohidrat dan lebihkan pengambilan protein dan serat. Pengambilan air yang mencukupi sekurang-kurangnya 3 liter sehari. senaman dan pemakanan yang disiplin juga perlu dipatuhi. 

Kenapa?
Kerana apabila kita kurang air, susah untuk tubuh menyerap vitamin dan mengeluarkan toksik dan lemak dari badan.



Susah ke untuk turunkan berat badan? TIDAK !!! 
Kalau orang lain boleh, kita juga boleh. MESTI BOLEH!!! be positive, mesti cekal dengan azam untuk langsing, sihat dan menawan...:D set ini sesuai di ambil oleh lelaki dan wanita.

Saya (yang dukung baby tu).. selepas berjaya turunkan 22kg dalam masa 4 bulan dari berat asal 84kg selepas bersalin..  

ok jom kita lihat testimoni penguna-penguna Shaklee yang lain juga :D

lelaki pun boleh sesuai makan suplemen Shaklee :D


Jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

Dapatkan juga Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. Boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."



Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. amin 

feel free to share dengan kawan-kawan anda semua..

jom follow blog  http://everyonecankurus.blogspot.com/

Moga bermanfaat.
'Be simply healthy'
Master To be Bonda Miza



Sharifah Salmiza (Bonda Miza)
"Founder Of BondaMiza Millionaire"
"Founder of Empayar Wanita Sedunia"
012 585 2034 
(whatsapp/telegram/sms/call)
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com


Kebaikan ESP untuk kita




You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..