SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

SET KEHAMILAN SHAKLEE

Bayi adalah anugerah yang tidak ternilai harganya. Keterujaan menyambut si kecil lebih-lebih lagi bakal ibubapa pastinya...


Bayi adalah anugerah yang tidak ternilai harganya. Keterujaan menyambut si kecil lebih-lebih lagi bakal ibubapa pastinya sesuatu yang amat dinanti-nantikan..

Sebagai persediaan menghadapi alam baru bersama si kecil, ibubapa pasti memikirkan yang terbaik untuk kedua belah pihak.


Pemilihan Set Kehamilan seharusnya tidak diambil mudah kerana tempoh tersebut merupakan tempoh kritikal bagi seorang ibu mendapat semua nutrisi dan khasiat yang boleh membantu memelihara kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan secara keseluruhan.


Malangnya, kebanyakkan ibu yang sedang hamil tidak mendapat nutisi yang mencukupi daripada pemakanan harian. Sebagai seorang ibu yang bijak, pemilihan Set Kehamilan Shaklee sememangnya pilihan terbaik! .. Kenapa? 

Jika dibandingkan Set Kehamilan Shaklee dengan set lain dipasaran sekarang, hanya Set Kehamilan Shaklee yang benar-benar membekalkan semua nutrisi dan vitamin yang diperlukan oleh seorang ibu semasa mengandung dan selepas bersalin.





Set Kehamilan Shaklee adalah SELAMAT, HALAL dan UNIK

SELAMAT & UNIK

 ·        Vitamin Shaklee adalah selamat dan boleh diambil oleh ibu sebagai perancangan sebelum hamil, ketika hamil, sehinggalah melahirkan bayi seawal 2 jam selepas melahirkan. 


 ·       Unik kerana gabungan vitamin yang ada dalam set kehamilan Shaklee ini membuatkan ibu lebih cergas, lebih bertenaga, lebih anggun dan cantik.

PANDUAN SET KEHAMILAN SHAKLEE MENGIKUT TRIMESTER KANDUNGAN: 

Suplemen yang dicadangkan didalam SET KEHAMILAN SHAKLEE untuk ibu-ibu SEPANJANG KEHAMILAN adalah seperti berikut : 

SUPLEMEN ASAS SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL
TAMBAHAN PADA TRIMESTER 2 & 3
SUPLEMEN TAMBAHAN SEPANJANG KEHAMILAN

*Vitalea

*B-Complex


*Ostematrik

*Sustain Release Vita-C (500mg)


                atau


*Chewable Vita-C (100mg)

*OmegaGuard
*Energizing Soy Protien (ESP) 

*Peppermint Ginger Plus 

MULTIVITAMIN : VITALEA SHAKLEE
  • Membekalkan 24 jenis vitamin dan mineral kepada badan ibu. Juga dikenali sebagai multivitamin Shaklee.
  • Zat besi dalam vitalea membantu penghasilan sel darah merah bagi meningkatkan HB darah.
  • Memberi tenaga kepada ibu sekaligus mengelakkan muka daripada kelihatan pucat dan tidak bermaya

VITAMIN B : B COMPLEX SHAKLEE
  • Vitamin B Complex mengandungi 8 jenis vitamin B. Ia juga dilengkapi dengan asik folik. Keperluan Vitamin B complex kepada badan si ibu adalah sangat penting kerana, vitamin b complex menukarkan makanan yang dimakan  menjadi tenaga.
  • Vitamin B, terumanya Asid Folic, B6 dan B12 membantu kesihatan jantung dan saluran darah dengan merendahkan tahap homocysteine dalam darah
  • Homocysteine adalah satu bahan yang dihasilkan di dalam badan kita bila badan mencerna protein dari makanan. Homocysteine adalah diperlukan untuk membina dan mengekalkan tisu badan kita. Bagaimanapun kandungannya yang tinggi telah dikaitkan dengan kejadian sakit jantung dan stroke. Ini mungkin akan menyebabkan saluran tersebut mengecil atau tertutup terus. Bila ini berlaku, darah tidak boleh mengalir dengan baik dan ia menyebabkan stroke.

VITAMIN C : SUSTAIN RELEASE VITA- C / CHEWABLE VITA C SHAKLEE
  • Jadi ia penting untuk membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak. 
  • Vitamin C penting untuk menguatkan imunisasi badan, kesihatan gusi, gigi, tulang dan pembinaan tisu juga kolagen dalam badan. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan sendi dan otot mudah berasa sakit dan mudah lebam.
  • Ibu yang tidak mendapat cukup vitamin C, akan mudah keletihan, cepat marah dan berisiko mendapat penyakit meroyan (apabila bersalin). 
  • Masalah-masalah lain yang sering dihadapi oleh ibu yang kekurangan Vitamin C adalah :
        *** Mudah mendapat sakit kerana tahap imunisasi badan yang rendah
        *** Pendarahan dan jangkitan kuman pada gusi
        *** Keguguran rambut
        *** Kulit kering dan kusam
        *** Mudah lebam
        *** Luka yang lambat sembuh

Vitamin C juga sangat penting bagi membantu menyerap iron dengan lebih baik. Vitamin B dan C merupakan vitamin yang tidak bertahan lama di dalam badan. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil setiap hari. Keperluan minima Vitamin C untuk ibu mengandung adalah 85mg sehari.

Terdapat 2 pilihan vitamin C Shaklee, iaitu Vitamin C Chewable (100mg - 90 biji) dan Sustain Realease Vita-C (500mg - 180biji).



KALSIUM : OSTEMATRIK SHAKLEE

Suplemen Kalsium Shaklee di kenali sebagai Ostematrik. Keperluan kalsium, magnesium dan Vitamin D untuk tubuh ibu hamil adalah 2 kali ganda tinggi berbanding wanita biasa. Kalsium sangat-sangat diperlukan untuk pertumbuhan tulang dan gusi ibu dan bayi dalam kandungan. Sebab itulah, ibu hamil digalakkan meminum susu / mengambil kalsium sekurang-kuranngya 1000mg sehari. 

Tahu tak? Kalsium dapat menghalang pembentukan darah beku dalam saluran darah.   Selain menghalang pembekuan darah, kalsium juga penting untuk urat saraf. Membantu mengurangkan rasa kebas-kebas tangan dan kaki. Kalsium yang cukup dapat mengurangkan risiko mendapat pre eclamsia (sawan mengandung) semasa kehamilan.
Kepadatan tulang semakin berkurang dan merapuh semasa dan selepas kehamilan akibat kekurangan kalsium kerana keperluan kalsium telah diberikan kepada bayi dalam kandungan

Kekurangan kalsium dalam badan akan melemahkan otot malahan ia juga meningkatkan risiko osteoporosis di kalangan ibu. 





Kekurangan kalsium boleh menyebabkan gigi si ibu mudah patah dan tanggal. Tidak dinafikan ramai ibu yang terpaksa mencabut gigi selang beberapa tahun selepas kelahiran anak.



Sebab itulah ibu perlu mengambilberat aspek pengambilan kalsium. Dah tentu kita semua tak nak pada usia muda dah terpaksa pakai gigi palsu kan?


OMEGA 3 : OMEGAGUARD SHAKLEE 

Keperluan Omega 3 bagi ibu hamil sangat penting. Keperluan minima Omega3 pada setiap wanita hamil adalah antara 100 ke 300mg sehari. Satu kapsul Omegaguard membekalkan sebanyak 500mg Omega 3.

Pengambilan Omega 3 melalui OmegaGuard Shaklee, adalah tersangat penting..
  • Untuk pembangunan penglihatan dan kognitif bayi
  • Mengurangkan risiko alergi dikalangan bayi
  • Untuk perkembangan sistem saraf otak dan IQ bayi
Omega 3 yang lengkap dengan EPA dan DHA membantu perkembangan neuron dalam otak bayi
  • Mencegah kelahiran pramatang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh meningkatkan berat kelahiran bayi
  • Mengurangkan risiko kemurungan kepada ibu mengandung

PROTIEN : ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP SHAKLEE) 

Wanita hamil memerlukan sumber protien yang mencukupi dalam pemakanan seharian. Sumber kacang soya di dalam ESP Shaklee adalah sumber kacang soya Non GMO yang sangat tinggi kandungan protien dan mengandungi hampir semua keperluan Asid Amino yang diperlukan si ibu.

Protien membantu merangsang pertumbuhan fizikal dan mentak sekaligus membantu bayi dalam kandungan membesar dengan sihat dan cerdik.



Ibu mengandung biasanya memerlukan diantara 70gm protien sehari. Pengambilan ESP Shaklee bukan sahaja kaya dengan Asid Amino, malah ia sangat-sangat membantu ibu mengandung mengurangkan rasa kerap lapar dan memberi tenaga kepada si ibu. Selain itu, pengambilan ESP Shaklee secara konsisten, membantu mencantikkan kulit wajah berseri.

ESP Shaklee, adalah terdiri daripada Protien rendah lemak, bebas kolestrol, dan sumber kacang soyanya adalah daripada sumber bukan GMO (Genetically Modified Organism). 

PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE :

Peppermint-Ginger Plus merupakan supplement yang dihasilkan daripada kombinasi herba (Pudina, Halia dan Jintan) yang sangat bagus untuk penghadaman. Peppermint Ginger Shaklee ini membantu mengurangkan risiko masalah penghadaman, angin, pedih hulu hati dan sakit kepala, batuk dan sengal badan akibat angin.



Peppermint Ginger paling baik diamalkan ibu-ibu hamil yang kerap merasa loya dan muntah. Peppermint Ginger Plus Shaklee boleh diambil begitu sahaja, atau boleh juga dicampur kedalam minuman kegemaran kandungan pudinanya akan meninggalkan rasa yang lebih menyegarkan pada minuman dan di tekak anda.

Pil Peppermint Ginger Plus boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas seperti teh untuk minuman herba semulajadi. Bukan itu sahaja, Ia sangat sedap dicampurkan bersama jus buah-buahan.
Pengalaman sebagai ibubapa hanya datang sekali dan berbeza mengikut anak. Jadikan pemilihan suplemen dan vitamin adalah yang terbaik bagi memastikan perkembangan dan IQ anak-anak dapat berkembang dengan sempurna. Pelaburan hari ini tidaklah seberapa jika dibandingkan dengan nilai khasiat untuk anak yang sihat, cergas dan ceria.

Baiklah, Saya mendoakan hanya yang terbaik buat anda bakal ibubapa / ibubapa & anak-anak kalian .. Jika perlukan khidmat nasihat mengenai set kehamilan, bersalin dan menyusu Shaklee, silalah hubungi saya.. Insyallah saya akan membantu anda sebaik mungkin. 

Moga info ini memberi manfaat kepada anda dan orang lain.

Feel free to 'like' & 'share'.

'Be simply healthy'
    Bonda Miza

Ingin dapatkan suplemen kesihatan Shaklee untuk seisi keluarga?
Ingin menjana pendapatan tambahan 4 ke 5 angka sebulan? 
(call/sms/whatsapp/telegram/line)

PERCUMA saya hadiahkan Ebook yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja” 
Buku mengenai rahsia seorang engineer yang dalam tempoh 9 bulan sahaja mampu buat sales RM1JUTA
Sila download  dari link in'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."



Lain-lain bahan bacaan berkaitan :

Jemput baca kebaikan OmegaGuard untuk ibu mengandung di sini

Jemput baca penjagaan selepas bersalin / berpantang selepas caesarean di sini

Jemput baca penjagaan selepas bersalin / berpantang secara tradisional di sini

Jemput baca Manfaat Susu Ibu di sini

Jemput baca kaedah penyimpanan susu ibu di sini

Dapatkan info set bersalin terbaik di sini

Tip atasi bengkak susu di sini

Tip meningkatkan kesuburan suami isteri di sini

Dapatkan maklumat kelebihan menjadi ahli di sini








You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..