SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE: OSTEMATRIK TINGGI KALSIUM BANTU KURANGKAN KEJANG KAKI & MANTAPKAN TULANG

Salam semua pembaca blog bersalinmenyusu. Alhamdulillah, semalam saya dah mengimbas kandungan saya buat kali pertamanya. Baby dalam keadaan...

Salam semua pembaca blog bersalinmenyusu. Alhamdulillah, semalam saya dah mengimbas kandungan saya buat kali pertamanya. Baby dalam keadaan sihat.

Baiklah, semalam saya ada berkongsi panduan meningkatkan HB darah dengan pengambilan Vitalea secara konsisten. Hari ni nak kongsi pula tentang keperluan kalsium dan seangkatan dengannya. 

Memang normal untuk ibu semasa hamil dan selepas melahirkan merasai kekejangan kaki, lenguh sana dan lenguh sini. 

Tapi kita tak naklah sampai sakit tak berhenti. Jadi untuk pastikan kesihatan berada pada paras memberangsangkan, jangan lupa untuk minum susu. heheh, susu? ada ibu kurang minat dengan susu, boleh gantikan susu dengan tablet kalsium seperti ostematrik Shaklee. 

Selepas bersalin dan semasa penyusuan boleh teruskan pengambilan Ostematrik Shaklee seperti biasa hinggalah ke akhir hayat, insyallah.

Ostematrik Shaklee bukan sekadar Kalsium malah lengkap dengan Vitamin D, Magnesium dan lain-lain mineral. 


APAKAH KEBAIKAN KALSIUM DAN OSTEMATRIK SHAKLEE?
§  MENGUATKAN TULANG : Kalsium daripada Ostematrik menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan juga sistem saraf. Ia juga membantu merawat tulang yang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/ kekejangan, masalah gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

§  MEMPERBAIKI KEKEJANGAN DAN KEBAS-KEBAS : Pengambilan 600mg kalsium (2 biji Ostematrik) sebelum tidur akan membantu memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

§  MERINGANKAN STRESS: Ostematrik membantu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

§  MEMPERBAIKI MASALAH HAID : Pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium (bersamaan 4 biji Ostematrik) serentak akan membantu meringankan rasa sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil dengan lawas. 

§  MENGALKALIKAN TUBUH : kalsium merupakan mineral alkali dan ianya sangat berkesan untuk memastikan imbangan ph tubuh kita. Ianya juga mampu menghalang obesiti di usia tua.Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

§ MEMPERBAIKI HIPERAKTIVITI PERUT DAN SAKIT GASTRIK : Kalsium (Ostematrik) membantu menurunkan kadar asid dalam perut sekaligus mengurangkan masalah gastrik dan asid berlebihan. Jadi sangat sesuai diambil oleh pesakit gastrik. Boleh ambil bersama ESP Shaklee tau. Terbaik!
§  OSTEMATRIK LENGKAP DENGAN VITAMIN D: Vitamin D didapati mampu merawat penyakit ricket. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal
   
    Sesuai untuk pengamal Vegetarian yang kurang terdedah kepada cahaya matahari pada musim panas, individu yang melebihi usia 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D (Ostematrik ini).

§  OSTEMATRIK LENGKAP DENGAN MAGNESIUM : Magnesiaum mengandungi ion positif yang penting dalam tubuh badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pada pesakit jantung. 

   Magnesium memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang mendapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang ataupun batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang alami masalah fluktuasi glukos.


§  OSTEMATRIK LENGKAP  DENGAN ZINC, BORON, MANGANES, KUPRUM : Kesemua mineral ini memelihara metabolisme dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis (penyakit sendi).

TESTIMONI PENGGUNA OSTEMATRIK SHAKLEE : 





Sekarang ni dah tak da masalah, sekiranya tak suka minum susu. Ambil je 4 tablet Ostematrik Shaklee setiap hari. Insyallah lengkap keperluan kalsium harian untuk ibu. Tablet ini bukan sahaja untuk ibu, malah sesuai dimakan seisi keluarga.

Jika mencari tip kesihatan dan suplemen Shaklee semasa hamil, bersalin dan menyusu, boleh hubungi saya. Nak? Boleh saya bantu anda? hubungi saya di talian seperti di bawah
😊


Sharifah Salmiza (Bonda Miza)
012 585 2034 
(whatsapp/telegram/sms/call)
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com
"Founder Of BondaMiza Millionaire"
"Founder of Empayar Wanita Sedunia"


feel free to share dengan semua.

Moga bermanfaat.

'Be simply healthy'
Master To be Bonda Miza


Lain-lain bahan bacaan berkaitan : 

Penting pengambilan OMEGA semasa hamil
Penting pengambilan VItalea Iron Formula (Tingkatkan HB Darah)Jemput baca penjagaan selepas bersalin / berpantang selepas caesarean di sini
Jemput baca penjagaan selepas bersalin / berpantang secara tradisional di sini
Jemput baca Manfaat Susu Ibu di sini
Jemput baca khasiat ESP untuk penyusuan ibu di sini
Jemput baca kaedah penyimpanan susu ibu di sini  
Dapatkan info set bersalin terbaik di sini
Tip atasi bengkak susu di sini
Tip meningkatkan kesuburan suami isteri di sini
Dapatkan maklumat kelebihan menjadi ahli di sini







You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..