SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

PETUA MENGHILANGKAN KESAN REGANGAN SELEPAS MELAHIRKAN

Siapa tak risau tengok kesan regangan di perut atau lebih dikenali sebagai stretchmark masa mengandung. Betul tak?  Jangan putus asa un...

Siapa tak risau tengok kesan regangan di perut atau lebih dikenali sebagai stretchmark masa mengandung. Betul tak? 

Jangan putus asa untuk mencuba pelbagai cara menghilangkan kesan 'menggerikan' ibu lepas bersalin. 

Cuba petua orang lama ini:
Mana tahu salah satu petua ini sesuai dengan anda. 

1. Amalkan menyapu minyak zaitun setiap malam sebelum tidur.
  
2. Perah air limau nipis ke atas sedikit kapur sirih. Bancuh hingga sebati dan sapu ke perut. Balut dengan bengkung. Amalkan setiap kali selepas mandi.

3. Ramas sedikit air asam dengan kapur atau ragi. Campurkan sedikit air dan gaul hingga sebati. Sapu pada perut ketika hendak tidur malam.

4. Rebus secupak asam gelugor bersama secupak garam sehingga hancur. Ambil asam gelugor hancur tadi, pupukkan ke perut kemudian balut dengan bengkung. Amal selama tempoh 44 hari berpantang.

5. Masak santan kelapa hingga pecah minyak. Sapukan di perut sejak awal kehamilan lagi. Lepas itu boleh bertungku, bagi bersalin normal. 

6. Campur 1 sudu besar kapur sirih, 20 titik minyak kayu putih dan 1 sudu besar air limau nipis. Sapu pada perut setiap kali selepas mandi sepanjang waktu berpantang.

LAIN-LAIN PETUA: BOLEH JUGA AMALKAN SEPERTI DI FOTO DI BAWAH ; 

PETUA 2
Selain petua di atas, boleh juga amalkan suplemen Vitamin E dan A (caratomax), alor vera untuk kesan yang lebih cepat bermula dari dalam. Malah ketiga-tiga suplemen ini juga boleh digaul bersama dan disapu ke permukaan kulit. 

Selain itu, boleh juga amalkan petua ini : 


PETUA 3
Bahan-bahan : 
Satu sudu gula tebu, titiskan minyak badam dan beberapa titis perahan jus lemon. Kemudia gaul dan sapu ke permukaan kulit ibu.

Selamat mencuba.. insyallah, istiqomah dan konsisten, pasti ada hasil yang memuaskan. 

nanti dah berjaya, jangan lupa komen kat sini ya, nak tengok berapa ramai ibu yang dapat kembali kulitnya yang sihat dan cantik.

PENUTUP : 

Penjagaan kesihatan dan kecantikan tak semestinya perlu amalkan semua set lengkap dan perlu bajet yang tinggi. Boleh saja memilih suplemen/ set yang penting dan sesuaikan dengan bajet masing-masing.

Jangan kita terlalu sibuk bekerja atau menjaga anak-anak sahaja.. diri kita ni aset No.1 yang WAJIB dijaga.. jadi jagalah elok-elok selagi boleh :D.. bagi yang belum berpunya, bonus untuk anda, sebab boleh manjakan diri lebih lagi :D

Tip Bonda : kalau sesibuk mana pun, berilah masa kita atleast 30 minit sehari untuk penjagaan diri dan mengambil suplemen.. 

Moga info di atas memberikan manfaat buat kita semua. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa di www.bersalinmenyusu.com


feel free to share. Semoga bermanfaat.

'Be simply healthy'
Bonda Miza Nazril

INGIN DAPATKAN
  • SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE?
  • BENGKUNG IBU PADA HARGA ISTIMEWA?
  • MENCARI TUNGKU HERBA IBU DAN ANAK?
Hubungi saya (Bonda Miza Nazril)
Sharifah Salmiza (Bonda Miza)
"Founder Of BondaMiza Millionaire"
"Founder of Empayar Wanita Sedunia"
012 585 2034 
(whatsapp/telegram/sms/call)
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com

MENARIK DIBACA: 

You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..